• Шаблоны
  • Шаблоны сообщений электронной почты по онбордингу в продуктах SaaS

Шаблоны сообщений электронной почты по онбордингу в продуктах SaaS

Онбординг (или адаптация) клиентов является одной из важнейших стадий любого бизнеса в сфере SaaS. Чтобы обеспечить сохранение клиента и превращение его в клиента постоянного, необходимо предоставить ему все необходимые для успешного использования вашего продукта инструменты, ресурсы и знания. При этом многие компании приостанавливают свои процедуры онбординга слишком рано (часто весь онбординг состоит из одного единственного приветственного сообщения электронной почты). И, если приветственные сообщения отлично подходят для того, чтобы создать хорошее первое впечатление, то успешного использования клиентом продукта или удержания клиента они, к сожалению, обеспечить не могут.

Шаблон сообщения электронной почты по онбордингу в продукте SaaS от LiveAgent
Онбординг-сообщение электронной почты по продукту SaaS от LiveAgent

Разработав и внедрив продуманную серию онбординг-сообщений электронной почты, вы сможете повысить вовлеченность клиентов, обеспечить более качественный клиентский опыт, более высокий коэффициент удержания, увеличить пожизненную ценность клиентов и выручку. На самом деле, известно, что, в среднем, отправка серии онбординг-сообщений электронной почты способна обеспечить на 51% больше выручки, чем отправка одного только приветственного сообщения.

Эффективная серия онбординг-сообщений электронной почты по продукту SaaS должна обеспечивать новых клиентов разнообразной полезной информацией — руководствами, видео-инструкциями, советами по использованию продукта, лучшими практиками применения, клиентскими кейсами — или любыми другими материалами, которые способны обучить ваших клиентов и дать им возможность получить максимум пользы от вашего товара или услуги. Ниже вы найдете 8 шаблонов сообщений электронной почты по онбордингу, которые вы можете использовать как основу для своей собственной серии клиентских онбординг-сообщений, которые могут существенно больше, чем просто приветствовать ваших новых клиентов.

Темы сообщений электронной почты по онбордингу в продуктах

  • Начинаем работу с [продукт]
  • Как начать [получение преимущества] с [продукт]
  • Продвинутые советы для углубленного ознакомления с [продукт]
  • 3 подсказки о том, с чего начать использование [продукт]
  • Используйте [товар/услуга] по максимуму
  • Как с помощью [продукт] [добиваться конкретной цели]
  • Топ-5 вещей, которые необходимо знать о [продукт]
  • Ну что, [имя], приступим?
  • 99% наших клиентов не могут без этого обойтись
  • Используйте все возможности [продукт] – бесплатная электронная книга внутри!
  • Азы работы с [продукт] – бесплатный онлайн-тренинг
Stand out from your competitors with a strong customer service culture

8 шаблонов электронной почты по онбордингу в продукте

Делимся полезными ресурсами


Hi [Name],

Hopefully, you’ve had a chance to [complete setting up your account/ navigate around, etc.].

Over the next couple of weeks, we’ll be sending you a few more emails to help you get the most out of [Product/ service]. We’ll be sharing helpful tips, checking in with you, and showing you how some of our customers use [Product/ service] to [achieve specific goals].
For now, here are our best resources that might help you get started:
Step-by-Step [Product/ service] Guide
Knowledge Base & Video Tutorials
Frequently Asked Questions
Community Forum

If you have any questions, problems, or concerns – please feel free to reach out and ask before getting frustrated.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Начало работы с товаром/услугой


Hi [Name],

We built [Product/ service] to help businesses [overcome certain pain points/ reach specific goals] and I hope that we can achieve that for you.

Here are some of the most important first steps I recommend taking to get started with [Product/ service]:

Step 1: [details]
Step 2: [details]
Step 3: [details]
Step 4: [details]

We also put together a short video for you to learn the ins and outs of [Product/ service]. You can check it out here: The Complete [Product/ service] Guide (in less than 10 minutes)

If you have any questions or hit any bumps in the road, please reply to this email, start a chat with our support team or visit our Help Center – we’re here for you 24/7.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Сообщение электронной почты с “продвинутыми” советами


Hi [Name],

Glad to see that you’re up and running with [Product/ service]!

In the next few emails, I’ll be sending you some tips to help you leverage the power of [Product/ service]. [Using top features, setting up automation, managing third-party integrations, etc.] – I’ll walk you through all that and more. Keep an eye on your inbox so you don’t miss a thing!

To get started, here’s a quick heads up on the three things that will save you a bunch of time in the long run:

Pro Tip 1: [details]
Pro Tip 2: [details]
Pro Tip 3: [details]

P.S. In the next email I’m going to show you how to [use a certain feature to reach a specific goal].

If you ever have any questions, I’m here to help – just hit reply.

Until next time,
[YOUR SIGNATURE]

Сообщение электронной почты с предложением заказать демонстрацию


Hi [Name],

As a new user, you’re now able to [use advanced product features to reach specific goals].

I want to help you get started by offering you a free one on one walkthrough of [Product/ service].

People in the past have found these sessions to prove both useful and helpful in highlighting the key features of [Product/ service] and also managed to gain some tips and tricks along the way. These walkthroughs usually last between 20-30 minutes, with plenty of time for questions.

To book an appointment, please click here and choose the most suitable time for you. Alternatively, let me know what time works for you.

Once again, thank you for choosing [Product/ service].
[YOUR SIGNATURE]

Сообщение электронной почты с примерами использования продукта другими клиентами


Hi [Name],

Many people using [Product/service] for the first time are overwhelmed by its potential, but they aren’t immediately sure of how it can help them [achieve specific goals].

That’s why today I want to share a quick video that tells the story of [Other customer’s name], [Job role] at [Company]. He shares a behind-the-scenes look at exactly how he uses [Product/ service] to [reach desired goals].

I think it’ll give you some cool ideas for how you can get the most out of your new [Product/ service].

Watch the Video Here

Hopefully, you‘ve been rocking it with [Product/ service] so far. And who knows, maybe you’ll be our next success story!

Enjoy!
[YOUR SIGNATURE]

Сообщение электронной почты с предложением прочесть бесплатную электронную книгу


Hi [Name],

Have you ever downloaded a free eBook?

Of course, you have! Who hasn’t? But have you ever actually read an eBook that you downloaded?
If you’re like most busy [marketers/ salespeople/ business owners, etc.], the answer is a resounding no! Why? Because most eBooks are too long, too boring, and offer little if any value.

Fortunately, our eBooks are not like that. Today I’d like to share with you one of the most popular resources we’ve ever put out: [Name of the eBook].

It’s packed with actionable tips and tricks for getting the most out of your [marketing/ sales, etc.] strategies that you can apply today. The best part? We’ve written it so you can easily read it on your lunch break and take action immediately after returning to your desk.

Download Your Free eBook Now

Enjoy!
[YOUR SIGNATURE]

Сообщение электронной почты с приглашением на вебинар


Hi [Name],

[Product] is the [engine/ platform/ tool] that helps you [listing key benefits of your product or service]. We’re also here to provide tons of great resources to set you up for success, starting now.

Join us for a webinar, “Getting Started with [Product]”. A Customer Success Coach will guide you through [Product] to ensure you get the most value, as soon as possible.

Register Now

We also have a variety of [lessons/ tutorials/ guides] to teach you how to use [Product’s features] at your own pace and can be viewed at any time.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Сообщение электронной почты с приглашением на онлайн-тренинг


Hey [Name],

If you’re like most [marketers/ sales managers/ e-tailers, etc.], you’re focused on [performing specific actions to reach specific goals]. The truth is, it isn’t easy, and it isn’t always quick. But it is possible when you have the right strategies in place.

Today I want to tell you about a free live training I’m hosting:

Link to a Free Live Training Registration

In it, I’ll discuss how some of our customers like [Customer 1, Customer 2, and Customer 3] are using [Product/ service] to [achieve specific goals]. You’ll gain insights and actionable practices from industry leaders that you can put into action right away.

I would LOVE for you to attend. Even if you can’t join live, register now and I’ll send you the recorded webcast that you can watch at your convenience.

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

Часто задаваемые вопросы

Являются ли продукты SaaS товаром или услугой?

SaaS (англ. Software as a Service) означает ‘программное обеспечение как услуга’. Таким образом, речь идет о программных продуктах, предоставляемых посредством сети Интернет. Поставщик программного обеспечения SaaS размещает это приложение на своих серверах.

Какова идеальная длина сообщения электронной почты по онбордингу в продуктах SaaS?

Наиболее эффективно работают такие письма длиной от 6 от 12 предложений.

Вы можете привести примеры продуктов SaaS?

Вот несколько примеров продуктов SaaS: Mailchimp, Slack, LiveAgent и Salesforce.

Попробуйте LiveAgent прямо сейчас​

Мы предлагаем вам содействие в переносе ваших данных к нам из наиболее популярных сторонних Help Desk систем.

Более 3000 обзоров Trustpilot GetApp G2 Crowd

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Являются ли продукты SaaS товаром или услугой?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “SaaS (англ. Software as a Service) означает ‘программное обеспечение как услуга’. Таким образом, речь идет о программных продуктах, предоставляемых посредством сети Интернет. Поставщик программного обеспечения SaaS размещает это приложение на своих серверах.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Какова идеальная длина сообщения электронной почты по онбордингу в продуктах SaaS?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Наиболее эффективно работают такие письма длиной от 6 от 12 предложений.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Вы можете привести примеры продуктов SaaS?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Вот несколько примеров продуктов SaaS: Mailchimp, Slack, LiveAgent и Salesforce.” } }] }
Назад к шаблонам Зарегистрироваться БЕСПЛАТНО

В своей работе наш сайт использует файлы cookie. Продолжая пользоваться сайтом, вы выражаете свое согласие на использование файлов cookie на условиях, описанных в нашей политике конфиденциальности и использования файлов cookie.